sobota, 8 marca 2014

Domowa oliwa chilli

Taką oliwę jadłam u swojej przyjaciółki. Wspólnie ze swoim mężem Włochem prowadzą włoską restaurację. Taka oliwa, świetnie pasuje do makaronów, ryb, zup i mięs. Mi zasmakowała tak bardzo, że nie mogłam się powstrzymać żeby takiej w domu nie przygotować. I oto jest!


Do przygotowania oliwy chilli potrzebujemy:

- papryczki chilli (ja użyłam opakowania suszonych, ale można wykorzystać świeże)

- ok 1/2-1 szklanki oleju słonecznikowego
- oliwa z oliwek

Papryczki razem z ziarenkami zmiksować, p
rzełożyć do garnka i zalać olejem. Podgrzewać na małym ogniu aż całość będzie ciepła, a olej zrobi się czerwony. 
Potem uzupełniamy oliwą z oliwek (ok 1 szklanki lub więcej), tak żeby nie było za ostre i zbyt skoncentrowane. Z czasem taka oliwa nabiera większej ostrości, więc nie każcie jej czekać ;)


Wszystkiego ostrego i dajcie znać czy Wam smakowało!



Red Hot Chilli Domowy Wyrób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz