czwartek, 12 lutego 2015

Krem z słodkich ziemniaków z konfiturą cebulową

Ostatnio mam fizia na punkcie słodkich ziemniaków, także już ich ciągłe wykorzystywanie nie powinno Was, drodzy czytelnicy, dziwić.
Jeżeli spojrzeć na taką pomarańczową pyrę, to jesto ona po prostu zdrowa - zero tłuszczu i cholesterolu. Sporo sodu i potasu oraz błonnika a na dodatek mamy dużo witamin  (A, D - rozpuszczalne w tłuszczach, C oraz B12 i B6).



Do przygotowania zupy potrzebujemy:

- 1 czerwoną cebulę
- 1 dużego słodkiego ziemniaka
- konfiturę z cebuli
- natkę pietruszki
- 1 łyżeczkę śmietanki kokosowej


Cebulę posiekać i podsmazyć na odrobinie tłuszczu (u mnie łyżeszka oleju kokosowego).
Gdy będzie szklista dodać pokrojonego w kostę ziemniaka i całość dalej podsmażać,
Dodać wodę (ok 2 szklanki) i ugotować do miękkości. Całość zblendować. Przełożyć do bulionówek, polać śmietanką, posypać pietruszką. Na wierzch ułożyć troche konfitury cebulowej.




Zimowy Obiad ZUPA KREM

3 komentarze:

  1. Zawsze omijam bataty, zawsze mnie zaczęcają a ja je odtrącam :D
    a wyglądają pięknie i apetycznie!
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentuje i to w dodatku moje ulubione składniki !

    OdpowiedzUsuń